Isnin, 23 Mac 2009

Eh..Adik aku Dah Besar la...

Sedar x sedar sekejap je masa berlalu..aku pun xperasan adik aku yg bongsu dh besar n dh boleh diharap buat kerja rumah..aku rasa ms aku tinggalkan dia,dia masih kat skola makan+main lg(skola tadika)..masa dulu,ms slps spm tugas tetap aku sblm g kerja(aku kerja shift ptg kat kilang PCA) akan menghantar n mengambil adik aku dr skola..klu aku terlmbt amek dia mmg muka cam nk nangis je kdng2 aku tgk dia dh nangis..bese la budak kecik penakot...

mggu lepas aku balik kg,1 mggu aku ponteng kuliah,kesihatan mak aku xbrape baik n msk sepital HSAJB..aku dgn gagah berani menyetat enjin moto n pulang ke kg..kepulangan aku menaiki motosikal hny aku kabar pd kakakku di mlake n adik ku..xbrani nk bg tau abah n mak sure diaorg xbg punya aku balik naik moto..aku kira2 kewangan aku xbrape nk ckp klu naik bas sbb kos lg tinggi jd aku pon naik la motor...cam nk tercabut pinggang aku,dh la bosan sorang2 jer..moto aku pulak xbrape laju,kang laju sgt gegar pulak..aku doa2 kat pertengahan jln jgn la jd apa2..aku ni tau naik je moto,lain2 mmg zero..huhu...berbalik pada kisah adik aku..

aku smpai rmh dh nk dkt kol 7 ptg..ms 2 abg n adik2 aku yg lain semua kat hosp,aku terpk alamak kunci rumah...jenuh la nk tggu diaorg balik..tp aku bernasib baik adik bongsuku n seorg lg adik aku ada dirumah..alhamdullillah,klu xjenuh nk tggu diaorg balik buka pintu..sewaktu aku smpai mcm bese adik bongsuku menerpa kearah ku..eh akak balik naik motor...kata adikku..mesti dia terkejut..

masuk shj rumah aku tgk adik aku dia sdng menyapu menyambung tgs dia yg terhenti sbb menyambut kepulangan aku..
akak tgk adik dh jd mcm org pompuan,kena kemas rumah..adik aku bersuara
aku toleh keliling..mcm xkemas je rmh ni...tp aku kagum la adik aku sbb dia survive ms mak aku msk hosp xde sape2 nk jg dia..nk jugak dia kemas rumah wpun aku rs dia kemas n xkemas sama je rmh aku 2....aku penat xlarat nk layan dia bercerita...adik aku mmg mcm 2 klu aku balik ada je yg dia nk cerita...adik msk bola 2 la..adik msk ni la...adus penat la dik nk dgr nk baring jap ilangkan penat...

penat2 pon aku layan la adik aku tgk katon..katon lg...katon je adik aku tahu...tp yg plng aku suprise dgn adik aku ni dia dh pandai masak nasi..kagum aku..ok je ns dia..mmg kagum aku dgn dia..beser la ank bongsu sumer mak n abah aku yg watkan..kelengkapan diri mak aku yg siapkn..dia tau bgn tdo mandi,n pakai je apa yg mak aku dh sediakan..tp bila dia dh pandai masak nasi sendiri mmg aku terkejut..tp thankz bebnyk la adik,akak mmg lapar xhinggat ms 2,tp nk msk mmg xlarat...adik aku goreng nugget ketam,sbb aku terign bila tgk ada dlm ice box,tp aku xlarat,dia gorangkan utk aku tp sygnya sume hangus...aduhai adik aku...

kn best ms bole putar kembali aku terlepas masa 6 tahun utk melihat adik aku membesar..aku masih terigt kenangan menghantar n mengambil dia dr skola..kdng2 aku merungut sbb kena bgn pg2 nk anta adik aku g skola,skrng sume jd kenangan,adik aku pun dh besar...dh x minta aku gorengkan telor+sos utk dia lg..dia dh bole buat sumer itu sendiri...rindunya pd masa lalu...

4 ulasan:

  1. hati2 k next time kalo balik nek motor.. or even pg maner2...

    ape2 hal roger la...

    BalasPadam
  2. thanks mok syg gak ko kat aku..hehehe..

    BalasPadam
  3. atong ko kan dah lama bsr..bising!!!

    BalasPadam