Khamis, 5 Mac 2009

1st entri

Aku xtahu nape aku sign in blog ni,yg pasti ni pengaruh mok n della (bestpren ku)...

Aku xtahu nk tulis apa pon sbnrnya.aku xmcm mok idea mmg best utk menulis,mcm della ada hot story yg boleh dikongsi,aku ni insan biasa yg xpunya apa2..alahai...

apa ek aku nk citer..em hr ni agak cam haram utk ak..
aku terjatuh moto(adus moto br 2 bulan aku guna 2 beb)...
aku agak terlewat ke kelas hr ni..hr ni kelas dgn dato' mggu lepas dia dh sound bebdk yg masuk lmbt..jd aku melihat jam di henponku sudah jam 10.aisey terlambat plak aku hr ni..aku start enjin moto terus pecut tp sempat la berbasa basi dgn fiza kat parking moto bwh blok aku td..

sbnrnya aku plan pg td aku nk g swim,bosan la pg2 xde wat apa.pas suboh aku dh xleh nk lelap blek,nk g swim kolam buka kol 8.30 jd aku mengambil inisiatif utk melelapkan mata aku semula dgn membaca majalah MW kesayangan aku.Cover majalah ni gmbr Persandingan Que Haidar dgn Linda.(xsesuai tol aku rasa que kawen ngan linda ni,lg sesuai dgn aku hek2..hek..aku mmg minat tol que mata sepet dia alahai..)pas lebih kurang akhirnya aku terlelap..
xlama aku terdengar sayup2 suara aqil memanggil aku..

nen..nen..ada helmet x..nk pinjam..aqil berkata..

nk g antar mber b g komuter...

aku yg ngah mamai2 ni pun menjawab helmet ada kat moto,amek la kunci kat meja

aku melihat jam baru kol 8,ala awal lg nk g kolam ni,nk g kolam bukan perlu mandi dlu pun gosok gigi,cuci muka ala kadar sudah..nti pas mandi kat kolam br leh mandi tol2 nk cuci klorin kat badan hehehe..

aku melihat jam 8.30 alamak aqil xblek lg,aku berkira2 utk kensel la plan aku nk g kolam pg ni..jd aku berhasrat menyambung tdo,nk smbg tdo kena bc sumeting br leh terlelap blek klu x golek2 jela atas katil ni..

ish mcm panjang je aku tulis ni..xpe ni aku nk tulis perjalanan hari yg cam agak haram utk aku..

lbh kurang kol 8.45 dgn malas aku bgn dari katil membuka almari n mencari baju serta tudung yg aku nk pakai hr ni..selepas siap iron lebih kurang aku br mandi..di toilet aku beramah mesra lebih kurang dgn ida exrumate ku..

masa aku ngah iron bj td aqil dtg memulangkan kunci moto aku..

nen, b td nyaris nk eksiden kat minlon..aqil mula membuka cerita

mcm mana leh nk eksiden plak?aku mula berminat nk mendengar cerita aqil..aqil aku lebih mesra memanggil dia b..akronim utk baby.hehehe...

kereta dpn moto b tetiba brek,ngah laju2 nk blek sbb kol 10 ti b ada test..

masa g anta mber b bw laju gak tp ok,ni masa nk blek td..

lebih kurang aqil bercerita dia pun pulang ke bilik dia n ready apa yg patot utk dia nk jwb test nt,tp aku tau sure aqil ngah berdebor2 jantung dia 2..klu aku mmg blank la otak klu nk jwb test pas belaku benda2 yg xbest ni..

lepas bersiap lebih kurang, aku pun bergegas ke parking moto..
bermulalah hari cam haram buat aku..

selepas menegur fiza berbasa basi kat paking moto aku terus memecut ke kelas...walau mcm mana aku terlewat aku tetap menjadi pengguna jalan raya yg berhemah setiap simpang sure aku bg signal.ada 1 motor dpn aku yg membawa moto ala2 kucing nk melintas highway tp takot2 maka teramat slow la moto itu...dia terus membelok kekanan sama arah jalan dgn ku..setibanya di jalan diantara fak pertanian n fak biotek kelihatan satu kereta ngah reverse,mamat didepan aku pulak teramat la slow,aku mengambil keputusan utk memintas beliau,baru sahaja aku nk memintas,beliau membelok kekanan,ceit aku xsempat berbuat apa melainkan menekan brek sekuat kaki aku..maka berbunyi la brek aku...dgn aku hr ni memakai heel ke kelas akhirnya aku terjatuh kekanan,dh la kaki aku agak2 je nk sampai kat tanah jd klu berenti mengejut sure kaki aku xsampai nk tahan.memandangkan moto yg aku bw 2 xsampai 2 bulan aku guna jd aku segera menahan moto dr terjatuh(wpun aku menahan moto dr terjatuh terkena tanah,tp moto aku tetap senget kesebelah)..adoi bapak berat moto aku..memandangkan aku dh terlewat ke kelas aku xmenoleh ke kiri kanan,pas tegakkan moto, aku sound brader moto 2 lebih kurang

lain kali bg signal la bro...

setelah aku memakai heel aku yg tercampak td aku pon bergegas ke kelas,xsempat dh nk cek calar ke x moto aku..yg penting aku sampai ke kelas...berdedikasi tol aku ni kn???(sbnrnya aku paling xsuka dimalukan dlm kelas,klu kena sound sure malu punya)

nasib baik kelas baru nk bermula,dato' lak br memberi sedikit kata2 aluan..cewah mcm nk berucap lak..owh hr ni dato' xbg lec tp stdnt master dia kot bg lec tajuk phyto apa ntah lebih kurang..otak aku dh xleh nk fokus kat kelas, pk moto ok ke x..aku segera terigt td aqil cerita dgn aku yg dia hampir eksiden dan xpasal2 aku pon jatoh moto pg ni..adus apakah kecelakaan ini berkesinambungan???

aku segera memsg fiza n aqil secara curik2 didalam kelas...sejam berlalu kelas pon abes alhamdulillah aku pon xdgr sgt lec hr ni...jantung ku berdebar2..aku segera naik ke lab ento tempat melepak aku selepas kelas, tujuan utama=mengganggu rafizah(fiza n rafizah org yg berbeza tetapi aku juga memanggil rafizah itu fiza,tetapi apa2 pon aku akan tetap menulis nama rafizah supaya kamu tidak keliru dgn 2 teman aku yg bernama fiza).masa 2 rafizah xde,beliau g pasang trap utk anai2..

dh dpt port selesa utk melepak baru la aku terasa betapa sakitnya kaki aku..cilakak jari tangan aku yg retak hr 2 lom ok lg ni kaki aku pulak yg sakit..cam haram...

hari ni ujan dr pg. nk balik pon xdapat jd dr pas kelas kol 11 td hingga entri ini ditulis aku masih di lab ento...menyibuk, mengganggu, berbual dgn warga lab ento ni (k.sal,jes,ven n maznah).....
sekian ini 1st entri aku..xtahu la apa aku tulis ni tp yg pasti klu aku jmpa bro td mmg aku nk pecahkan signal moto dia...sakit kaki aku sakit lg hati aku...ceit...


p/s: mok n della,tlg weh ajar aku camne nk setting menatang ni sumer aku ni main try n error jer...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan