Khamis, 5 Mac 2009

Tinggi oh Tinggi....

Beberapa minggu yg lalu aku ke PPAT (Pusat Perubatan Angkatan Tentera) Sg besi utk membuat medikal cek up utk pentauliahan aku xlama lg..eh mcm xcayer je aku dh nk comission..

xada apa yg menarik disana cuma medical cek up biasa. dan ini kali kedua aku kesini utk tujuan yg sama.Kali pertama aku kesana ujian saringan air kencing n xray sahaja yg dilakukan.kali kedua kedtgan aku disini adalah utk menimbang berat n tinggi..alahai menda 2 leh je wat kat bilik aku..setakat nk amek berat n tinggi xperlula nk g PPAT ni,tp aku hny peg kadet mengikut arahan jela..

berita gembira utk aku,berat aku dh turun 1kg..yuhu...best 2,klu x pasti aku mental dgn berat bdn aku sendiri..aku berharap2 bmi aku lepas..

aku rasa alat mengukur tinggi kat tmpt 2 salah sbb tinggi aku kurang 2cm..ish rasanya br 1mgu lepas aku menimbang n mengambil berat di hosp serdang tinngi aku 1.5m tp disini tinggi aku 1.48.mesti rosak alat mengukur 2..

usai medikal cek up selesai, segera aku memsg aya a.k.a ibu yg sedang praktikal kat kilang Brands...msg aku lebih kurang mcm ni..

Nen:bu td medikal cek up amek timbang n tinggi jer.pas2 kena lari 10 rounds.

Ibu: Mak ai..10 rounds 2 jauh mana?
(sbb 10 rounds 2 bulatan yg kecik je jd aku membiarkan msg aya,saje nk bg suspen kat dia yg lom wat medikal cek up)

Nen:bu nen rs alat penimbang kat sini ok sbb berat nen trn 1 kg tp alat ukur tinggi dia xbetol la..turun ketinggian nen

Ibu: baper tinggi nen dia ukur td?

Nen: 1.48 je

Ibu: eh bukan kat Bat c nen mmg 1.47 je ke?naik la 2...

2 ulasan: