Selasa, 10 Mac 2009

Cuti..

4 hari cuti(3+1 hr aku xde kelas) ni aku xkemana2..dok mengahadap tv kat umah abg aku..cuma hr ahad pg aku bersama adik2 aku n sepupu aku (+tunang beliau)ke sg gabai.igt nk relek2 skali ramai org da...aku masak bihun goreng sbg bekalan,kat bhgn bwh org terlalu rmi terutama yg dtg membawa keluarga..jd aku n adik2 aku mengambil keputusan utk mandi dibhgn atas..adoi mak ai boleh tahan gak tinggi.k.lela(sepupu tunang aku) mengah,kesian aku tgk dia mcm dh xlarat sgt nk panjat tangga 2.aku bersyukur mungkin berkat aku slau berjongging n berenang aku mampu mendaki tangga tanpa sebarang masalah..(cewahh blagak la aku)..hakikatnya pg isnin kaki aku sakit2 sah ni sbb smlm panjat tangga ms berkelah..biasa2 shj aku kat sana.org terlalu ramai,jd perkelahan ini agak bosan.

hari isnin abg aku mengajak kami semua(aku+adik2 aku) menemani beliau utk membeli barang hantaran.adus agak leceh mengikut bontot org yg berbelanja utk bertunang ni...nyesal lak aku ikt..abg aku xbeli apa2 pun cuma beli kain pasang utk dijadikan hantaran.semua house,mydin n ntah apa2 lg kedai kat sekitar jln TAR 2 kitaorg redah,sudahnya abg aku mengikut ideaku utk membeli shj brng2 utk hantaran di PISB di Ayer Hitam,kg halamanku..mmg la abg aku ni,ada ke dia tny aku apa yg nk kena ada,itu la,ini la..mcm la aku ni pernah bertunang.aku kontek della dia xangkat,lnsg aku tepon mok nk tny harga kat PISB ok ke x..dh mok salah faham..penat la mok nk terangkan kat ko..

em dlm bnyk2 citer kat tv yg aku tgk sepanjang melepak kat rmh abg aku ialah cerita WALI..siap aku nangis la..xtau nape tp sedih gak la..disebabkan aku tgk dgn abg n adik2 aku jd aku cover2 gak la nangis..cerita pasal pakcik hamzah@madam zaza..Rita Rudaini,Norman Hakim,Ahmad Tarmimi(sekadar menyebut beberapa nama).Pakcik Hamzah (Ahmad Tarmimi) merupakan bapa kepada Rita(aku lupa nama rita dlm citer ni).tp pakcik hamzah ni bercerai dgn mak rita krn beliau seorg kaum adam yg berjiwa lembut..jln cerita citer ni ok la tp aku xleh nk citer semula sbb xbrapa nk igt,bnyk nangis dr tgk..heheh

menonton citer ni membuatkan aku terigt pada seorg kwn baik aku suatu ketika dulu..cukup aku nama dia A.aku rapat dgn A ni selepas kitaorg sama2 g kem kat ulu yam...sejak hr 2 hbgn kami rapat.slalu gak aku minta tlg dia hantar aku kesana kemari dgn kereta charade dia..dr keter dia mcm dh layak jual kat kedai besi buruk smpai dh jd cantik semula aku berkwn dgn dia..wpun dia agak lembut tp aku selesa berkawan dgn dia..dia berjiwa seni,kreatif,penyabar..sbb 2 aku syg kat dia..syg sbgai kwn la..ms dia ikut aku g beraya kat klang,wpun dia xkenal kwn2 aku tp dia still bole nk teman aku..terharu beb..masa 2 kitaorg sesat tp dia cool je..xde nk marah2 aku..kwn aku la bole dia lupa jln nk g rumah dia..ceit apa la kwn aku sorang ni,rumah sendiri pun lupa ker..seharian dia teman aku beraya..dr klang ke cheras mmg bnyk kali sesat tp dia cool..mmg best kwn dgn dia..oh lupa nk bg tau dia dgn aku juga sama2 bawah 1 kelab.kelab caklempong..aku mmg kagum dgn dia teror tol main menatang 2.xpayah tgk note pun.klu aku tertinggal 1 note je dh gelabah nk cr kat mana note lagu 2..hehehe...kitaorg penah keluar berdua bersama..dia berbadan besar,tegap tetapi berjiwa lembut..mungkin sbb dia rapat dgn kakak n arwah ibunya sbb 2 dia menjadi begitu.pernah 1 hari dia memberi baca msg seorg mak nyah nk berkenalan dgn dia..sumpah geli giler aku bc msg mak nyah 2..geram beb..aku takot je kwn aku si A ni termkn pujuk rayu mak nyah ni..mmg daring giler la..A merajuk dgn aku,aku xtahu la sbb apa..sehingga kini aku dh lama x berhubung dgn A.tp buat A,berkawan dgn kamu sememangnya membuatkan aku membuang tanggapan negatif terhadap kaum2 spt kamu..aku tahu bukan pinta kamu menjd sebegitu..jiwa kamu terlalu halus n sensitif,aku rindu gurauan kamu n rindu nk berjalan2 dgn kamu menaiki charade kamu..agaknya kamu sudah menukar kereta baru agaknya..buat A maaf ku pinta jika selama persahabatan kita aku selalu bergurau kasar dgn kamu.teman2 mengatakan kamu mempunyai perasaan terhadap aku,tp sepanjang kita baik aku lihat kamu melayan aku sama shj dgn teman2 yg lain..entahla..kamu sendiri tidak pernah berckp hal perasaan dgn aku,terlalu berteka teki sehingga kehari ini,sehingga kita tidak lg berhubung semua itu masih menjd tanda tny bgku..

2 ulasan:

  1. PANJANG NYER~
    ELLEH..
    KALO KO TIPU AKU..
    BUKAN AKU TAHU PON..
    HAHAHA~

    BalasPadam
  2. tol la beb..tol la..dlm fs aku ada..tp xnk ckp saper dia..

    BalasPadam