Jumaat, 22 Januari 2010

Intebiu

Sejak 2 menjak ni rezeki kosmate aku mmg murah.(termasuk la aku) student Bac of Forestry Science. Sape ckp amek kos hutan xde kijer?????
Klu aku jmpa bdk2 yg suka pandang hina kos aku, mmg aku nk tenyeh2 je muka budak 2 dgn lumpur dr tanah 'top soil'. biar cantik sket muka depa yg suka pandang semcm je dgn kos aku ni.
mula2 stady dulu, klu kita ada sesi perkenalkan diri, masuk bab kos mmg org pandang sblh mata je kos aku ni.xde la gempak mana sgt.xmcm kos kejuteraan, perubatan, landskap, senibina n bla...bla...bla...
tp aku sgt bersyukur dengan berbekalkan Bacelor Sains Perhutanan yg aku n kwn2 ada, bulan 1 n 2 ni kami ada intebiu utk PERHILITAN n JABATAN PERHUTANAN SEMENANJUNG MALAYSIA (JPSM)(tempat aku berkhidmat kini). xgiler gembira apa kitaorg sume xsampai selang bape hari ada 2 intebiu dpt.aku 27hb Januari ada intebiu dgn PERHILITAN, 10hb Februari intebiu ngan JPSM plak. majoriti kwn2 aku dpt utk ke2-2 intebiu ni.mmg bersyukur sgt2. dpt xdpt kejer 2 belakang citer, yg penting skang ada 2 intebiu yg perlu kitaorg hadir.Bersyukur ke hadrat Ilahi, dengan limpah dan kurniaNYA kami semua graduan Bacelor Sains Perhutanan mendapat peluang utk menghadiri intebiu. persaingan utk mendptkan jwtn di kedua-dua jabatan hanya di antara kami sahaj.tidak banyak universiti yang menawarkan kos Bacelor Sains Perhutanan ini.UPM satu2nya universiti yang unggul menawarkan kos ini. lg 1 ni UMS, kos diaorg aku xbrape tahu sgt (tp aku xsuka sgt graduan UMS ni, xsebulu la kiranya..gara2 ada 1 bdk graduate UMS kat opis aku yg agak kerek, membuatkan aku agak tidak suka dgn graduan UMS ni, tp bos aku pon graduan UMS, dia ok, baik, cuma bdk sekor (nama dirahsiakan) ni mmg kerek abes.sebab kekerekan dia aku hampir xmenyukai semua graduan UMS).
Mari la kwn2 semua kita memanjatkan kesyukuran kepadaNYA di atas rezeki yg diberikan ini. dpt atau tidak, adalah perkara kedua yg penting kita buat yg terbaik utk intebiu ini.
Alhamdullilah...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan