Isnin, 21 Disember 2009

PeriOD paIN

Bangun pagi aku rasa xlarat sangat..
Alarm henpon dh berbunyi dua kali maknaya skang dh kol 5.09 am..
Aku kena bgn skang sbb bj nk g kejer xiron lg..

Badan terasa teramat penat dan sengal2..
Aku tiba dari Johor dlm jam 11 mlm, kemudian terus ke Bangsar mengambil tiket Angah utk pulang ke JB mlm itu jugak.
Angah sanggup woo anta aku ngan k.lila smpai KL.
Pada mulanya Angah ckp nk ikot smpai Ayer Hitam jer,
pas K.Lila beli barang2 utk majlis persandingan diaorg, Angah kata nak balik ke JB naik bas.
Tp xjd, ikot gak kitaorg sampai KL..
Yela org baru berkahwin mesti syahdu syahdan nk berpisah...
Hehehehe...

Aku plak mlm td peot, nk tdo pon xbest, skt perot yg amat xleh tahan..
Nk nangis pon ada, seb bek budak2 kecik 2 tdo ngan aku (anak2 sedara K.Lila ikot kitaorg blek KL),
jd aku pon tdo dlm menahan kesakitan yg teramat..
Aku terlelap pas beliau 'dodoi' kan aku...
Musim2 peot ni mmg nk manja lbh sket, yela ngah menanggung kesakitan,
jd bila ada org dodoi sblm tdo 2 mmg best la....hehehehe
agak lmbt beliau balik ke rumah mlm td,
nasib baik aku sedar beliau call aku,
klu x mesti bgn tdo aku majok punya...
tgk xde call dr beliau...
slalunya aku mamai,
beliau dah call ms aku tdo,
aku angkat, tp xigt..
jd bgn pg aku igt beliau xcall aku..
majok la kejap, tp bila tgk senarai call answered ada plak beliau call..
aiseh baru nk majok igt, tarik balik, malu wooo.....
apa la aku ni, pelupa..
makan semut banyak sgt kot...uhuk..

berbalik pd peot, mmg pg ni aku xde mud giler nk buat kerja..
tp kena buat gak..
ni aku ngah menaikkan mud aku nk siapkan kerja la ni...

aku kena asuh minda aku berfikiran positif..
huda hari ni xde apa2 yg boleh mengganggu fokus kau terhadap kerja..
ko kena siapkan semua kerja, klu bertangguh nanti makin banyak kerja yg perlu kau siapkan..
lagi terkejar2..hati aku berkata kepada minda aku..
minda aku dh mula bekerja..
jadi aku harus menukar channel dr malas kepada rajin..
huda berUSAHA...
kenapa aku bermotivasi sgt pg ni?????
owh smlm di rumah aku menonton Apa Kata Wanita,
mmg memberi aku motivasi betol la..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan