Khamis, 3 Disember 2009

ADakaH iNi rEZeKi????

Hari ini kat opis aku agak sibuk..
Sibuk menyiapkan spesifikasi kerja untuk projek tahun hadapan
Buat kawan2, tahun hadapan bahagian aku menawarkan banyak projek baharu
Pada sesiapa yang mempunyai lesen kontraktor Kelas F sub Kepala VI, berdaftar dgn PKK, SSM boleh la mencuba menghantar sebutharga.Nantikan iklan2 tawaran di papan kenyataan yang ada...
Spesifikasi utk Hutan Paya Laut aku dh siapkan, tgu nak hantar kat bos aku jer.
Bos aku cuti balik Sarawak...

Berbalik pada REZEKI
Masa 2 aku kat toilet nk amek wuduk nk solat zohor
Sbb sibuk buat hal lain, aku lmbt solat
Baru nk amek, K.Ani (my forester) panggil aku ckp Haji Sam (My 2nd bos) nk jumpa
Aiseh ni mesti nk bebel kat aku ni...yela aku xjumpa2 dia pasal nk bincang tugas baru yg dia bg kat aku
Mmg best tgk gred jwtan baru ni G44 beb
Tp kerja mmg pening..
Skang ni Bro (opismate) aku dh naik pangkat, jd post dia kosong
Secara otomatiknya tugas2 dia aku kena cover gak sehingga ada pegawai baru masuk.
Pergh mmg makin bertambah la tugas aku.
Hutan darat(tugas hakiki aku)+Hutan paya laut+hutan paya gambut+buluh+rotan
Mmg xterdaya la aku..
Dgn next year aku kena berkhemah kat hutan buat bancian pokok sendiri..Mmg xde kat opis la aku ti..
Tugas baru aku lagi, menjaga TAPAK SEMAIAN..
nampak senang, mcm best sbb aku kena g semua tapak semaian kat seluruh Semenanjung Malaysia dibawah jagaan Jabatan aku.tp kerja dia mcm2..task dr bos aku, esok dia nk tgk form n apa2 yg lain pasal tapak semaian n 15hb ni dia nk laporan tapak semaian menggunakan data yang aku ada..aghhh tertekan gak, mana nk siapkan spesifikasi kerja, lawatan tapak, fail meja..arghhhh...
Keluar dari opis 2nd bos aku terus aku jmpa atok n zam.cerita ketidakpuasan hati aku...dh la kena wat kerja free2 jer..hampes..
atok ckp ok a 2, REZEKI

atok klu sy btol2 kerja dgn gred G44 ni tok xpon dpt 1/4 gaji G44 ni bole la atok ckp rezeki..ni aku nk cakap apa, rezeki ke bala????
Huh xbaik, doa 2 dari kwn2 aku.mendoakan aku agar cpt boleh kerja guna degree aku..
Ya Allah Kau murahkanlah rezeki hambaMu ini....
Amin.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan