Jumaat, 11 Disember 2009

24 Jam Sehari, 7 Hari seminggu ,365 Hari Setahun

Alhamdullillah..berakhir sudah mesyuarat bahagian aku..
bila meeting ni mmg 1 hari xcukup..hari rabu lepas dh meeting, tp masa xckp jd bersambung pg td..
aku mmg lemah bab meeting ni, paling lama boleh concerntrate dgr meeting pun 1 jam, klu lebih 1 jam faham2 la, mula aku aku usik itu, usik ini..klu xusik nanti aku tersengguk2 dpn tuan pengerusi...
2 hari meeting bos puji aku..terasa kerja aku dihargai..tenkiu bos..tp paling xbest, semakin banyak kerja yg diserahkan pd aku..asal ada kerja jer aku la yg kena point..uish...bila aku hitung2 kerja yg sedia ada plus kerja baru yg aku dpt, mmg xcukup la 24jam sehari, 7 hari seminggu, 365 hari setahun...mmg kena plan betol2 ni, mana nak wat hutan darat, paya gambut, paya laut. buluh, rotan, Projek ITTO, tapak semaian, 5S, n bla..bla..bla....xcukup hari..bos aku siap cakap, kerja xsiap xleh kawen...wa bos saya mau kawen tahun dpn, klu bos bagi sy kerja ini mcm, bila saya bole kawen?????aku hanya mampu mengangguk menjadi buruk belatuk..kang aku geleng-geleng mau SKT aku rendah...nasib la badan..
mulai hari ni aku kena plan aktiviti kerja tahun hadapan..pentadbiran pun 1, lambat tol edar kalender tahun hadapan..mcm mana aku nk plan kerja, xtau bila cuti, bila kerja, tgk kalender henpon tarikh jela leh rujuk..cuti skola, cuti umum n sekian2 cuti yg ada xleh nk rujuk...xpasal2 kena pinda tarikh n ubah rancangan...
bos aku mmg kedekut, mber aku kena buat tugas lain gak, mcm aku juga la, aku ngan mber aku (actually dia bos) berdua je kena point..bengkak je kitaorg rasa..mber aku ni tny pasal elaun, kot2 la bos nk bagi elaun menanggung..giler wo bnyk kerja kitaorg kena cover, aku je siap cover 4 tugas lain n tugas hakiki aku hutan darat.gaji dh la ciput, buat kerja mcm2...kot2 la bos aku baik hati bg elaun menanggung, xla aku n kwn aku 2 buat tugas xrela, syok la sket nk buat kerja kn bila dpt elaun...alahai bos....
aku ni komplen bos aku lak, kot2 la die terbaca blog aku ni naya jer...
huda terimalah kerja ini sepenuh hati, ni la proses pembelajaran,
bila ko terima sumer kerja ni, banyak ilmu ko dpt..ilmu ni ko xdpt masa kat kampus dulu...Hati putih aku memujuk

Alah, mmg la belajar, tp mana leh bos kerah keringat aku mcm 2 jer..mentang2 aku ada degree, kerja yg xsesuai dgn post ngan gred aku pon dia bagi, igt aku ROTU aku kuat sgt la nk daki bukit, rentas hutan belantara, meredah sungai paya laut, meniti pokok tumbang kat paya gambut..bos...... aku ni perempuan la..kdng2 kederat aku xmampu nk buat ni sumer...hati hitam berkata...

Huda, bersabarlah..ramai lg diluar sana yg berebut2 nk kerja, ko dh dapat kerja ni patut bersyukur.jgn bersungut, nanti Allah tarik nikmat yg dia beri...glup...hati putih ko mmg baik, slalu igtkan aku padaNYA, hey hati jahat ko kalah xleh nk goda aku bersungut2 pasal kena buat kerja lebih...
Sayang ko hati putih...
TITIK..
azam tahun dpn aku nk setelkan kerja sebelum suku tahun ketiga...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan