Sabtu, 30 Mei 2009

Melara Jiwa

hari ni hari terakhir persiapan sblm kami semua berangkat ke skudai esok..owh lupa aku terkecuali utk pergi bersama yg lain ke skudai esok,aku pergi lewat sedikit sbb aku terpaksa memohon penangguhan lapor diri hari isnin ni..
nasib baik jmt hari 2 aku tergerak hati nk call jpsm, saje nk tny bila tarikh lapor diri n very suprise 1hb jun ni tarikh melapor diri.padahal surat lapor diri lom sampai..ms 2 aku ngah kelam kabut dgn pra bankuasi aku mlm hr jumaat 2..dgn aku kena pergi pej NC n TK aku utk ambil kata-kata aluan, mana nk g jmpa lec aku mmg xcukup 24j aku rasa hari jumaat hr 2..tp alhamdulillah aku dpt setel gak benda2 2,cuma mslh aku skang xtahu nk g utm 2 bila..dan aku sgt bernasib baik sbb kwn aku nuazri juga dpt tempat kerja yg sama dgn aku,jadi kitaorg bersama2 la memohon penangguhan lapor diri....

hari ni hari terakhir wat pt pg kat upm..penat gak berlari sbb dh 2 hari aku rest dr sebarang aktiviti fizikal..heheh rehat lebih akibatnya aku pancit...
mula2 dulu berlari bawa back pack mmg cam haram tp skang dh xlg, aku boleh berlari steady je cuma kdng2 aku pancit, n slalu la junior army yg sama latihan dgn aku menolak aku dr belakang sambil memberi kata-kata semangat..

lari puan,dah nk sampai dh,lari jgn jln,bukak langkah puan..

aku sendiri kdng2 dh xtahu nk buka langkah mcm mana lg dh..aku rasa 2 la langkah terbesar yg aku boleh bukak..kdng2 aku ok je klu diaorg tolak aku dr blakang soh lari laju sket,tp klu tgh penat giler mmg nk sound je jgn tolak aku tp xsampai hati plak..yela aku ikot latihan merentas halangan,benda ni memerlukan semangat berpasukan yg tinggi,nk x nk aku relakan jela diaorg tolak aku.

pasal merentas halangan, latihan ni menyebabkan berat badan aku bukannya semakin kurang,sebaliknya makin bertambah 200g,ada kwn2 aku yg lain naik smpai 2kg..gle ah..rasa dh heavy sgt dh aku rs lthn aku ni..tp berat naik gak..lantak la aku dh maleh nk pk pasal berat badan aku ni..badan aku abes lebam2 kat lutut n siku,ni crawl punya pasal..paling aku xleh tahan tangan aku melecur sbb terkena kelongsong peluru..panas gilos...rasa cam masak jap tgn aku ni...ms 2 kitaorg ngah latihan menembak(menembak mmg aku suka sbb tiap kali menembak mesti masuk target)peluru mana ntah terpelanting atas tgn aku ms menembak 2..terkujat kejap aku,akibatnya tangan aku melecur..aiseh turun saham...

wpun latihan ni aku rasa heavy sgt, tp aku sonok folow latihan ni sbb staf sumer ok2 aje..xla kena sound.slalu gak aku membelit masa pt akibatnya aku sendiri la yg tanggung...huhu...

cukup la kot aku berceloteh..
aku masih berfikir2 mcm mana aku nk g lapor diri ni,surat dr markas aku lom terima utk pengesahan aku ikut latihan..aku masih menunggu..

xsangka pejam celik pejam celik aku dh nk tauliah..mcm mimpi,mcm baru smlm aku bergelar kadet..apa2 pun aku bersyukur di atas segala kurniaanNYA...hidup terasa gembira berjumpa dgn junior2 dlm team merentas halangan, geng org muda jiwa pun terasa muda..ahaks...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan