Khamis, 14 Mei 2009

Hikmah...

Dh lama aku xmengupdate blog aku..
skang aku kat kg menghabiskn hr2 cuti yg ada di rumah..
syukur alhamdulliah mak aku bertambah sihat,cuma skang xleh wat kerja2 berat lg..jd secara otomatiknya segala tugas mak aku berpindah la kat aku...

susah rupanya jd full housewife ni..
aku xbole lg bgn jam 10 mcm kat kampus....
awl pg aku dh bgn kena kemas rumah,cuci pinggan..
buat sumer kerja2 suri rumah..
jam 10 dh kena pk hr ni nk masak apa..
giler mencabar sbb aku bkn reti sgt memasak...
adik2 aku pulak tau komen jer..
nsb baik abah aku rajin menolong aku,jd kontrak membasuh baju abah aku yg tolong setelkan..
heheheh
skang aku xleh malas2 lg...nk tdo tgh hari pon xdpt..

hikmah..naper aku tulis hikmah..
lupa nk bg tau...
kptsn temuduga g27 hr 2 dh kuar..
syukur alhamdulillah aku dapat jwtn 2..
skang aku ngah tggu surat posting jer ni..
hrp2 aku posting dkt2 je..

aku sbnrnya baru je frust menonggeng..
mmg mencbr la..
dok diam2 sure mau leleh je air mata..
seb bek bz dok rmh jd xterasa sgt..
xlama aku frust surat kerja smpai..mmg epy la..

hr rabu xsilap aku 6hb kot aku dpt surat dr jpa..
igt surat panggil kerja ke apa..
rupanya surat tahniah..
ala result sem bila ntah br nk ucap tahniah..tp ok la 2..
esoknya hr kamis adik aku bw balik surat bersampul besar kaler putih...hati aku dh berdebar2
aku dpt kijer ker?
rasanya kat internet xkuar lg..
bila aku bc je surat 2 rs cam xcayer aku dpt..
syukur sgt aku konvo pon xlg dh dpt kerja..
xkisah la jwtn penolong pon..asal ada kerja..
nk blajar lg aku dh malas...

bila aku pk2 balik ni la hikmah apa yg berlaku kat aku,
aku bersyukur kepadaNYA diatas segala rezeki pemberian ini...
aku minggu depan kena balik upm dh...
aku akan tauliah xlama lg..
aku gembira sbb apa yg aku impikan sumernya aku peroleh wpun secra perlahan2..
aku dpt degree+palapes aku..
aku jugak dpt kerja tetap..
aku amat bersyukur diatas pemberian ini...

cinta???
aku xterpk lg wat ms ni...
biarla masa merawat kelukaan aku ni..


tp apa2 pun
terima kasih cinta
utk segalanya.....

2 ulasan:

  1. huarghhh...
    tahniah nok..
    murh rezki ko..
    n ader hikmah la tu ko kecewe k..=)
    hopefully ko dpt kt putrajaya..
    ader geng lg we all kt cni..hehehe

    BalasPadam
  2. hoho...
    aku punya hq kat kl la..
    xde kat putrajaya pon..
    lain2 kat negeri n daerah..
    doa2 la aku posting dkt2 jer jgn la kena anta jauh2..

    BalasPadam