Khamis, 4 Mac 2010

Phobia

Pernah x korang rasa fobia dgn sesuatu????
Aku mmg ada fobia dgn air n tempat tinggi..
Klu dgn air aku cuba atasi dgn belajar berenang..alhamdullillah aku dh reti berenang.
tp klu kat sungai or tasik aku masih takot nk main. kolam renang aku ok lg..aku dh lulus ujian renang ms aku zmn ROTU dulu tp, perasaan nk main air sungai or tasik mmg aku lom ada keberanian..takot ada benda menarik kaki aku..mcm citer2 seram kat tv 2..nauzubillah..
lg 1 ketinggian..mmg masa aku kadet dulu kena terjun kapal.jenuh meleleh2 air mata nk terjun.bukan apa aku rasa bila dh sampai kat hujung papan 2 kaki aku tiba2 kena gam n menggeletar giler2 smpai xleh nk angkat..ms nk amek test renang dulu pon aku amek masa kat papan anjal 2 sbb mmg xberani nk terjun, padahal aku tau aku leh renang.apa yg aku takot pon aku xtau...aku igt gayat aku dgn tmpt tinggi dh ilang rupanya tidakkkkk....

mmg xbest betol jd org gayat ni...hari 2 aku 1 family g cameron highlands..berjalan2 la kn ms CNY hr 2.g la ladang teh BOH..bila keta berselisih kat jalan adik aku akan ketepi, jd mmg keta ngam2 la kn kat tebing 2..korang tau apa aku rasa?dlm keta 2 xsemena2 kaki aku menggigil, jantung aku berdegup kencang..penyakit gayat aku dtg balik..dlm keta pon aku leh gayat ma..camne la aku nk ilangkn penyakit ni ek?ada sape2 tau???

tetiba aku mengesan penyakit takot xbertempat aku menyerang.penyakit baru beb.padahal selama ni aku ok je.siap tunang aku cakap aku makin ngada skang..sumpah bukan aku ngada tp tiap kali aku bw moto aku terbayang2 mayat yg dilitupi dgn kain yg aku jumpa ms odw nk g kajang hari..penyakit takot nk bawa moto..sumpah sepanjang aku bw motor skang ke opis mulut aku xhenti2 mengucap n berzikir..mmg takot sgt, tp aku cekalkan je hati aku bw motor g opis.nk naik LRT lg aku dh xlarat, kena bangun awal bekejar2 ke stsyen LRT, berebut2 naik shuttle, berhimpit waktu balik, saat tgh penat giler kena pulak berdiri sepanjang balik.mmg aku sgt penat naik LRT ke tempat kerja.aku xsanggup.jd aku pon mencekalkan diri bw motor g opis.
teringin gak nk beli kereta sendiri, xnk susahkan sesiapa lg, tp apa yg lbh penting skang aku kena kumpul duit n berjimat cermat utk meniti alam perkahwinan.

"alah huda bukan ko xbiasa bw motor, dr zmn student ko bw ZACK ko kemana2..nti lama2 ilang la penyakit takot ko 2" hati aku memujuk setiap kali aku rasa sgt takot utk menunggang motosikal.
xdpt aku bayangkan mcm mana la klu aku kena penyek or lenyek kat atas jln raya.adakah aku juga akan dibungkus seperti mangsa kemalangan yg aku lihat tempohari..owh hati tabah n kuat lah kerana aku bersendirian di sini...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan